به گزارش سایت شرکت پیشکسوتان کهن پرسپولیس، با وجود آنکه ۱۸ دوره از لیگ برتر را پشت سر گذاشته ایم تا کنون تنها ۵ مرتبه، جام سوپرجام برای مشخص شدن برنده دیدار بین قهرمان لیگ برتر و جام حذفی در نظر گرفته شده که البته همین ۵ جام هم گاهی با حواشی و اتفاقات بسیاری همراه بوده است؛

 

۱-اولین سوپرجام در سال ۸۴ و بین تیم های  صبا باتری قم و فولاد خوزستان برگزار شد؛ در این بازی پرحاشیه و پربرخورد که با برتری ۴ بر صفر تیم صبا همراه بود علی دایی دبل کرد تا در نهایت این تیم مجید جلالی باشد که جام قهرمانی را بالای سر می برد.

 

۲-دومین سوپرجام سال ۹۵ بین تیم های ذوب آهن(قهرمان حذفی) و استقلال خوزستان (قهرمان لیگ برتر) به مصاف هم رفتند که در نهایت شاگردان گل محمدی در تیم اصفهانی با نتیجه ۲-۴ در دقایق اضافه تیم سیروس پورموسوی را شکست داده و جام را بالای سر بردند.

 

۳-سال ۹۶ دیدار سوپرجام بین تیم های پرسپولیس(قهرمان لیگ) و نفت تهران (قهرمان حذفی برگزار شد؛ شاگردان برانکو با نتیجه سه بر صفر شاگردان حمید درخشان را شکست داده و جام قهرمانی را بالای سر بردند.

علی علیپور، فرشاد احمدزاده و محسن مسلمان گلزنان پرسپولیس در این دیدار بودند. در حالی تیم نفت همین ۲ سال قبل یکی از دو تیم شرکت کننده در سوپرجام بود که این روزها دیگر نام و نشانی از این تیم باقی نمانده و به خاطرات پیوسته است!

 

۴-سال ۹۷ در اصل قرار بود در دیدار سوپرجام که از مدت ها قبل موعد آن توسط سازمان لیگ مشخص شده بود شاهد دربی باشیم؛ با دربی به پیشواز لیگ هجدهم رفتن اما در حد همان رویا باقی ماند!

وینفرد شفر سرمربی استقلالی ها که تیم اش قهرمان جام حذفی بود در هفته های منتهی به جام جهانی ترجیح داد به جای حضور به موقع در تهران و حضور در تمرینات آبی ها در شبکه های خارجی، دیدارهای جام جهانی را کارشناسی کند! بدین ترتیب او بسیار دیر به ایران آمد و به دلیل آنکه با تعلل بسیار تمرینات استقلالی ها آغاز شد، شفر اعلام کرد که این تیم آمادگی دیدار سوپرجام را ندارد و استقلالی ها درست در آن روزها راهی اردوی ترکیه شدند و درواقع در روز دیدار سوپرجام اصلا در ایران نبودند؛ تمام این ماجراها در نهایت باعث رقم خوردن دعوای طولانی بین سرخابی ها و سازمان لیگ شد اما نتیجه همان بود که کمیته انضباطی و استیناف، رای داده بودند؛ پرسپولیس به دلیل عدم حضور استقلالی ها در بازی سوپرجام با نتیجه ۳ بر صفر برنده و قهرمان شد.

 

۵-سال ۹۸ و لیگ هجدهم برای پرسپولیسی ها رویایی بود؛ آنها علاوه بر اینکه برای سومین فصل متوالی جام قهرمانی لیگ برتر را بالای سر بردند موفق به قهرمانی در جام حذفی هم شدند و بنابر قوانین سازمان لیگ و فدراسیون، جام قهرمانی سوپر جام هم به سرخ ها تعلق گرفت و به زودی جشن قهرمانی برگزار می کنند تا برای سومین فصل متوالی جام قهرمانی سوپرجام را به خانه ببرند.

نظرات کاربران

شما هم می توانید در مورد این خبر نظر بدهید

افزودن نظر جدید