به گزارش سایت شرکت پیشکسوتان کهن پرسپولیس، یکی از نکات مهم محرومیت علیرضا  بیرانوند اظهارنظرهای  تحریک آمیز و مداخله جویانه برخی مسوولان  دیگر تیم ها _ غیر از مسوولان تراکتور_ درباره بیرانوند طی روزهای گذشته بود. مدیر عامل باشگاه پرسپولیس هم شب گذشته به این نکته اشاره کرد که عده ای با اظهار نظر های خود تلاش می کردند جو را علیه بیرانوند سنگین کنند اما کمیته انضباطی هیچ واکنشی در قبال این اظهارات تحریک آمیز نداشت.

آیا بیرانوند حق نداشت پاسخ این افراد و مقامات مسوول در دیگر تیم ها را در قبال اظهارات بعضا زننده آنها را بدهد؟ به قول انصاری فرد اگر بیرانوند و باشگاه پرسپولیس پاسخ این اظهارات را می دادند سنگ روی سنگ در این فوتبال بند می شد؟

 آیا فدراسیون فوتبال نباید با این افراد برخورد کند؟ یعنی فدراسیونی که از میان خیل فوتبالیست های معترض به کیفیت نامطلوب توپ عالیشاه را بدون احضاریه بدلیل عدم ارایه دفاعیه تولید می کند چراغ سبز نشان داده که از  این پس هر تیمی می تواند درباره بازیکنان و افراد دیگر تیم ها اظهار نظر کند؟

اصولا وقتی  محرومیت های متوالی  بیرانوند را در کنار کلکسیون تخلفات فاجعه بار  تماشاگران سپاهان(از پرت کردن ماموران و سنگباران در تهران گرفته تا مجروح و مضروب کردن باله از صد و شصت هوادار پرسپولیس در اصفهان  و حکم یک جلسه محرومیت تعلیقی آنها و یا یک جلسه محرومیت تراکتور به رغم  سنگباران ماموران در تبریز در گروههایی چند  صد نفره در بازی تراکتور و پیکان  و فحاشی و توهین به بیرانوند و  شعارهای نژاد پرستانه در بازی با پرسپولیس را می بینید به چه نتیجه ای می رسید؟

این اتفاقات را کنار سریال اشتباهات داوری به نفع سپاهان در ده بازی اخیر این تیم و همچنین بازی کردن شان در روزهای تعطیل در اصفهان و روزهای غیر تعطیل در خارج از خانه و دیگر اتفاقات که بگذارید به چه نتیجه ای می رسید؟

 آیا فدراسیون تحت تاثیر جوسازی رقبا و اعمال فشار هفده نماینده آذری و اصفهانی در  مجلس شورای اسلامی  در پی هت تریک قهرمانی پرسپولیس باید سخت گیرانه علیه پرسپولیس حکم داده و مهربانانه تر از حد تصور  با رقبای آن  رفتار کند؟

 خاطرتان هست مکرر گفتیم جو و جریانی  که از اواخر فصل گذشته تلاش می کرد هر طور شده جلوی  هت تریک قهرمانی  پرسپولیس را بگیرد در لیگ نوزدهم با شدت و حدت بیشتر و از آغاز فصل دست بکار خواهد شد تا مانع از تکرار قهرمانی های پرسپولیس این بار با کالدرون شود و اتفاقا یکی از دلایل جدایی برانکو آگاهی از  همین جو و جریان حاکم  بوده است؟ بطور مشخص  آیا پرسپولیس در لیگ نوزدهم در فضایی عادلانه می تواند با رقبا مبارزه کند؟

بله، دوباره تکرار می کنیم؛ اینجا ایران است نه بوندس لیگا و سری آ که اجازه دهند  پرسپولیس  در شرایطی برابر و عادلانه همچون بایرن و یووه سالها از پی هم قهرمان شود. نمونه اش همین سوپرجام. وقتی زورشان می آید جام پرسپولیس(سوپرجام) را به پرسپولیس تحویل دهند_ آن هم در حد یک مراسم دو دقیقه ای قبل از بازی با صنعت نفت_  توقع و انتظار داریم اجازه دهند پرسپولیس برای چهارمین بار متوالی قهرمان شود؟

 تاسف بار است که قهرمانی های پرسپولیس  اینگونه آن روی سکه فوتبال ایران را به فوتبالی های ایران نشان می دهد. حالا از ابر و باد و مه و عوامل برگزاری  و ویلموتس و داوران و برخی کمیته ها گرفته تا این و آن در خدمت یک تیم و برخی دیگر از رقبا ی تیم قهرمان  هستند و علیه  قهرمان  تیم. تاریخ بهتر این روزهای الوده  را   قضاوت خواهد کرد.

**حسین قدوسی

نظرات کاربران

شما هم می توانید در مورد این خبر نظر بدهید

افزودن نظر جدید