به گزارش سایت پیشکسوتان کهن پرسپولیس، سفر زندگی برای صفر ایرانپاک بسی عجیب بود . او در مسجد سلیمان به دنیا آمد اما فعالیت اصلی فوتبالش را در شهر اهواز آغاز کرد و در روزگارانی که فوتبال آموزشگاهی در این دیار منبعی برای کشف استعداد ها بود او با حضور در مسابقات آموزشگاهی استعداد خود را نمایان و جذب تیم شاهین اهواز شد.

اتفاق ویژه برای صفر ایرانپاک زمانی رخ داد که تیم پرسپولیس در سفری که در خرداد ۱۳۴۷ به اهواز داشت به مصاف تیم منتخب اهواز رفت و در دیداری کاملا عجیب با نتیجه ۳ به ۲ به اهوازی ها باخت و صفر ایرانپاک زننده دو گل منتخب اهواز بود.

درخشش صفر ایرانپاک باعث شد که به همراه رفیق و همشهری اش ایرج سلیمانی چشمان مشتاق سران قطب سرخ تهرانی را به سمت آنها جذب شود اما پرسپولیسی که کلانی و بهزادی و.. را داشت چندان روی خوشی در آغازکارش به او نشان نداد اما محرومیت یک ساله حسین کلانی این فرصت را داد تا صفر ایرانپاک در ترکیب اصلی قرار گیرد و در بهمن ۱۳۴۹ اولین گل خود را برای پرسپولیس بزند و قصه برای او آغاز شود فصل که تمام شد اوآقای گل باشگاه های تهران شد و..

او یکی از پر افتخار ترین بازیکنان حاضر در شش دوره جام تخت جمشید بود ( دوره ششم نیمه تمام بود ) که صاحب دو عنوان قهرمانی و سه عنوان نایب قهرمانی با پرسپولیس شد و سی و دو گل در مجموع این ۶ دوره به ثمر رساند . او به همراه حسین کلانی صاحبان اولین کفش طلائی فوتبال ایران در سال ۱۳۵۰ بودند اما بی گمان بزرگترین رکورد او زدن هفت گل در دربی های سرخابی های تهران است رکوردی که هنوز هم شکسته نشده و از دربی هفتم شروع شد اتفاق جالب در مورد این رکورد این است که او در دربی مشهور ۶ به ۰ به علت مصدومیت حاضر نبود .

او با به ثمر رساندن ۷ گل در ۱۲ باری که مقابل استقلال به میدان رفت، بالاتر از هر بازیکنی لقب گل زن‌ترین مهاجم تاریخ دربی پایتخت را به نام خود کرد و تا این لحظه صاحب این عنوان است.

گل زنی او به رقابت‌های داخلی محدود نمی‌شد و بایرن‌مونیخ، هامبورگ و اسپارتاپراگ را نیز باید در لیست بلند و بالای تیم‌هایی دانست که دروازه‌هایشان از ضربات فنی ایرانپاک درامان نمانده‌اند.

سرانجام در سال ۱۳۵۹ صفر ایرانپاک برای همیشه از دنیای فوتبال و با پیراهن پرسپولیس خداحافظی کرد . در رده ملی او افتخاراتی چون قهرمانی در جام ملتهای آسیا ۱۹۷۲ و حضور در المپیک مونیخ ۱۹۷۲ و جام جهانی کوچک را دارد. در یازدهم بهمن سال ۱۳۸۷ صفر ایرانپاک به علت عارضه سرطان دیده از جهان فرو بست و سفری که از مسجد سلیمان گرم شروع شد در استکهلم سرد به پایان رسید یادشان مانا.

 

نظرات کاربران

شما هم می توانید در مورد این خبر نظر بدهید

افزودن نظر جدید