به گزارش سایت پیشکسوتان کهن پرسپولیس، اخبار خریدهای جدید پرسپولیس، کاپیتان سابق این تیم را نیز به وجد آورده است. این روزها زمزمه‌هایی درخصوص بازگشت علیرضا بیرانوند به پرسپولیس و توافق قطعی سرخپوشان تهرانی با مرتضی پورعلی‌گنجی به گوش می‌رسد. مهدی ترابی ستاره این تیم نیز روز پنج شنبه گذشته قراردادش با سرخپوشان را تمدید کرد تا خیال هواداران پرسپولیس را راحت کرده باشد.

آخرین صحبت های محسن بنگر را می خوانید؛

بدون هیچ مقدمه‌ای می‌خواهیم از تمدید قرارداد مهدی ترابی از شما بپرسیم؟

نیازی به گفتن نیست که مهدی ترابی یکی از ستاره‌های تأثیرگذار نه تنها پرسپولیس بلکه لیگ برتر ماست. تمدید قرارداد این بازیکن خبرخوبی بود که به هواداران رسید و من هم این موضوع را اقدامی خوب از سوی مدیریت باشگاه می‌دانم.

ظاهرا پرسپولیس با مرتضی پورعلی‌گنجی نیز توافق کرده است. در این خصوص نظری ندارید؟

مرتضی پورعلی‌گنجی تجربه بین المللی زیادی دارد. از بازی در جام جهانی، لیگ ستارگان قطر بگیرید تا چین و با پختگی لازم به پرسپولیس می‌آید. به نظر من او می‌تواند بهترین خرید پرسپولیس در فصل جدید باشد.

چرا چنین اعتقادی دارید در حالی که او سال گذشته عمل جراحی سختی را پشت سر گذاشته است؟

همان طور که گفتم مرتضی آن قدر تجربه دارد که حالا دوران نقاهت را به خوبی پشت سرگذاشته باشد. او یک بازیکن حرفه‌ای است و از بابت آمادگی نباید خیلی نگران بود. البته پورعلی‌گنجی نیاز به زمان لازم و اعتماد یحیی گل محمدی دارد. بازیکنی که از عمل جراحی رباط صلیبی و دوری نسبتا طولانی از مسابقات رسمی به تیم می‌آید به کمی‌زمان برای قرار گرفتن در شرایط بازی و هماهنگی با سایر بازیکنان احتیاج دارد.

علیرضا بیرانوند چطور؟

او هم مثل مرتضی پورعلی‌گنجی تجربه بین المللی فراوانی دارد. بیرانوند ۴ مرتبه با پرسپولیس قهرمان لیگ برتر شده و با شرایط بازی در این تیم خیلی خوب آشناست. به نظرم در این مقطع او هم خرید فوق العاده‌ای می‌تواند باشد.

صحبت‌هایی نیز به گوش می‌رسد که احتمالا سروش رفیعی، سعید صادقی، دانیال اسماعیلی فریا احمد نوراللهی و... قرار است پرسپولیسی شوند؟

تا زمانی که این بازیکنان با پرسپولیس قرارداد امضا نکنند نمی‌توان گفت که همه چیز قطعی است. من درمورد پورعلی‌گنجی و بیرانوند صحبت کردم و می‌دانم حضور این دو در پرسپولیس قطعی است اما بازیکنانی که اسم بردید هنوز چنین شرایطی ندارند و امیدوارم با تیم قرارداد ببندند. با این وجود با این خریدهای جدید پرسپولیس می‌تواند بوی قهرمانی بدهد.

چرا؟

تیمی که می‌خواهد قهرمان شود باید ابزار لازم را داشته باشد. اولین ابزار هم بازیکن است و پرسپولیس نیاز به فوتبالیست ملی پوش و بزرگ دارد. به نظرم در فصل جاری تیم به اهداف مورد نظر نرسید.

اینکه برای اولین بار در ۶ سال اخیر به جام نرسید؟

بله، شاید اگر پرسپولیس حداقل در جام حذفی قهرمان می‌شد این همه انتقادات شنیده نمی‌شد. در فصل جاری شرایط آن طور که همه فکرش را می‌کردیم پیش نرفت و از طرفی تیم استقلال به قهرمانی رسید.

خود شما هم اوایل فصل می‌گفتید رقابت بر سر قهرمانی بین پرسپولیس و سپاهان است اما ...

این حرف من تنها نبود. اغلب فوتبالی‌ها چنین تصوری داشتند اما گاهی در فوتبال اتفاقاتی می‌افتد که کسی فکرش را نمی‌کند. استقلال هم فصل را خیلی منطقی و یکنواخت پیش برد. کم گل خورد و نباخت تا به قهرمانی برسد. من خودم این فصل روی سپاهان حساب ویژه‌ای باز کرده بودم اما موتور این تیم هم دیر روشن شد. شاید همین بازی‌های آخر فصل را سپاهان در نیم فصل اول و شروع نیم فصل دوم انجام می‌داد می‌توانست حتی قهرمان شود اما ...

این استقلال می‌تواند فصل آینده هم قهرمان لیگ برتر شود؟

فوتبال و اساسا ورزش یک قانون نانوشته دارد. اینکه حفظ قهرمانی به مراتب سخت تر از قهرمانی است. تکرار قهرمانی مستلزم تقویت تیم یا خیلی مسائل دیگر است و من هم درجریان برنامه‌های استقلال در فصل آینده نیستم. بهتر است این پرسش را دست اندرکاران باشگاه استقلال یا پیشکسوتان این تیم جواب دهند.

راستی شما عملکرد خوبی با شهرداری نوشهر داشتید و این تیم را به لیگ دسته دوم آوردید. چرا از این تیم جدا شدید؟

به هر حال خاطرات خوبی در این تیم داشتم و برای شهرداری نوشهر آرزوی موفقیت می‌کنم اما این جدایی‌ها در فوتبال امری طبیعی است.

دنبال ماجراجویی جدید نیستید؟

اشاره خوبی کردید. یکی دو پیشنهاد از لیگ دسته اول دارم اما اجازه بدهید تا قطعی نشده حرفی نزنم.

به عنوان سئوال آخر نتیجه بازی پرسپولیس و شهرخودرو مشهد را چگونه پیش بینی می‌کنید؟

متأسفانه آلودگی هوا این بازی را به تعویق انداخت. این تأخیرها به ضرر تیم‌هاست و برنامه ریزی مربیان را به هم می‌ریزد اما اصلا نمی‌توان گفت مسابقه راحتی است. لطفا به جایگاه شهرخودرو در جدول لیگ برتر نگاه نکنید. این تیم چیزی برای از دست دادن نداشته و آخرین فرصت آنها برای بقا در لیگ برتر بازی با پرسپولیس است. شهرخودرو اگر ببازد باید با لیگ برتر خداحافظی کند و بنابراین با تمام وجود تا سوت پایان بازی خواهند جنگید. از طرفی پرسپولیس هم نیاز به برد دارد. نایب قهرمانی پرسپولیس در گروی این بازی است و باید برنده شود. در غیر این صورت ممکن است نایب قهرمانی را نیز به سپاهان واگذار کند. به شخصه پیش بینی می‌کنم بازی زیبا اما سخت و درگیرانه‌ای شود که با برتری پرسپولیس همراه خواهد بود.

 

نظرات کاربران

شما هم می توانید در مورد این خبر نظر بدهید

افزودن نظر جدید