به گزارش سایت پیشکسوتان کهن پرسپولیس؛ پرسپولیس تهران در دومین بازی دوستانه برابر شهرداری آستارا موفق شد با دو گل رضا اسدی و گل دیگر امید عالیشاه با نتیجه ۳ برصفر به پیروزی برسد. سرمربی شهرداری آستارا در این دیدار فرشاد پیوس بود که پیش از این بازی دوستانه از او تجلیل به عمل آمد.

یحیی گل‌محمدی و افشین پیروانی پیش از شروع این جدال از فرشاد پیوس تقدیر و پیراهن شماره ۱۷ دوران بازیگری‌اش را به او اهدا کردند.

آخرین گفت و گو با پیوس را می خوانید؛

قبل از بازی دوستانه با پرسپولیس با پیراهن شماره ۱۷ از شما تقدیر شد. اولین بار چه کسی این پیراهن را در پرسپولیس به شما داد؟

وقتی با نظر مثبت علی آقا پروین به پرسپولیس آمدم اولین بار محمود خان خوردبین شماره ۱۷ را به من داد و گفت این پیراهن متعلق به روح الله عبادزاده و محمد زادمهر بوده است. من هم با خوشحالی گفتم هر دو را می‌شناسم و بازیکنان خوبی بوده‌اند.

شما در شاهین و راه آهن پیراهن شماره ۱۱ را می‌پوشیدید. دوست نداشتید یک پیراهن دیگر در پرسپولیس به فرشاد پیوس می‌رسید؟

باور کنید آن قدر خوشحال بودم که به این چیزها فکر نمی‌کردم. یکی از آرزوهای بزرگ دوران کودکی و نوجوانی من پوشیدن پیراهن پرسپولیس بود و خدا را شکر به آن رسیدم. به آقای خوردبین هم گفتم به عشق پرسپولیس هر شماره ای بدهید با کمال میل می‌پوشم.

و شماره ۱۷ را تبدیل به شماره ای خاص و تاریخی در پرسپولیس کردید. شماره ای که بعد از شما مهدی مهدوی کیا، سهراب انتظاری، مهدی طارمی، مهدی شیری و… پوشیدند؟

شماره ۱۷ شماره خوش یمنی هم بوده است. مهدی مهدوی کیا ستاره تیم ملی ایران و هامبورگ شد. مهدی طارمی‌هم این روزها ستاره فوتبال آسیا و پورتو در لیگ قهرمانان اروپاست.

حالا شماره ۱۷ پرسپولیس را مهدی شیری می‌پوشد که یک دفاع راست است؟

روح الله عبادزاده هم که قبل از من شماره ۱۷ می‌پوشید دفاع راست بود. مهدی شیری هم یک مدافع راست نفوذی و بسیار خوش اخلاق است. خیلی تعریف اخلاقش را شنیدم و امیدوارم در پرسپولیس موفق باشد.

بازی دوستانه چطور بود؟

به هر حال ماهیت بازی دوستانه مشخص است و تیم‌ها به ارزیابی نفرات خود می‌پردازند. یحیی گل محمدی دوست خوبم لطف کرد و با انجام این بازی موافقت کرد. امیدوارم این دیدار تدارکاتی به پرسپولیس در آستانه دیدار با الهلال عربستان کمک کند.

 نفرات جدید پرسپولیس را در این بازی دوستانه چطور دیدید؟

بازیکنان خوبی جذب پرسپولیس شدند و رضا اسدی هم دو گل به ما زد. این بازیکنان به خوبی می‌دانند به چه تیم بزرگی آمده اند و انشالله در کنار نفرات قدیمی‌باز هم باعث خوشحالی ما پرسپولیسی‌ها شوند.

مشکل پرسپولیس در آستانه بازی با الهلال عربستان چیست؟

من قبل از بحث فنی یک نکته ای را لازم می‌دانم نه به عنوان یک پرسپولیسی بلکه یک فوتبالدوست ایرانی بگویم. اینکه بازی پرسپولیس برابر الهلال یک بازی ملی است. تیم یحیی گل محمدی تنها نماینده باقی مانده ما در لیگ قهرمانان و چشم و چراغ فوتبال باشگاهی ما در آسیاست. باید هر کمکی مسئولان می‌توانند انجام دهند که این تیم با روحیه ای قوی و انگیزه بالاتر به عربستان سفر کند. این نگاه باید نسبت به پرسپولیس حداقل در این مقطع وجود داشته باشد و مشکلات قبل از سفر به حداقل برسد.

بازی در عربستان سخت نیست؟

به هر حال این یک واقعیت است که زور عربستانی‌ها از ما در کنفدراسیون فوتبال آسیا بیشتر است. با هر متر و معیاری حساب کنید باید ما در استادیوم آزادی تهران میزبان الهلال بودیم. پرسپولیس نایب قهرمان آسیاست و در ۴ سال اخیر همه را در لیگ قهرمانان به تحسین واداشته است. حق این تیم میزبانی است اما این میزبانی به الهلال می‌رسد. طبیعی است بازی در این کشور سخت است ولی یحیی و شاگردانش مرد روزهای سخت هستند.

از لحاظ فنی این دیدار را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

قطعا بازی سختی است. الهلال ستاره‌های شناخته شده ای دارد اما من فکر می‌کنم پرسپولیس تیم تر باشد. شاید یکی از مشکلات موجود برنامه ریزی کنفدراسیون فوتبال آسیا باشد. اینکه الهلال در کوران مسابقات است و لیگ برتر ما هنوز شروع نشده است.

به همین خاطر هم پرسپولیس چند بازی دوستانه از جمله دیدار با سپاهان اصفهان را در نظر گرفته است؟

امیدوارم و حتما هم این بازی‌های دوستانه می‌تواند کمک کند اما پیداست دیدار رسمی‌با تدارکاتی خیلی فرق می‌کند. با تمام این تفاسیر من مطمئن هستم بچه‌های غیرتمند پرسپولیس با تمام توان در ریاض عربستان به میدان می‌روند و دست پُر به کشور باز خواهند گشت.

نتیجه دیدار پرسپولیس و الهلال عربستان را چند چند پیش بینی می‌کنید؟

انشالله با اختلاف یک گل برنده خواهیم شد.

فکر می‌کنید زننده این گل چه کسی باشد؟

پرسپولیس مهاجمان خوبی مثل آل کثیر و مهدی عبدی دارد و یکی از این دو بازیکن گل خواهد زد. البته فوتبال رو ندارد و شاید یک هافبک یا مدافع گل بزند و هرکس زد ما پرسپولیسی‌ها از او تشکر خواهیم کرد. مهم پیروزی پرسپولیس است.

نظرات کاربران

شما هم می توانید در مورد این خبر نظر بدهید

افزودن نظر جدید