پیرو غیبت برخی سرمربیان تیم‌های لیگ برتری در نشست‌های قبل و بعد از مسابقات فصل بیستم لیگ برتر با رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ و تمهیداتی که برای جلوگیری از این موضوع اتخاذ شده به بحث نشستیم. سهیل مهدی در گفتگو با خبرورزشی، درباره اینکه میزان جرایم سرمربیان برای فصل بعد در صورت غیبت در نشست‌های خبری چقدر افزایش پیدا کرده حرف زد. او همچنین درباره برنامه‌های لیگ و تداخل آن با اردوهای تیم ملی و سوپرجام مطالبی را یادآور شد:

چه برنامه‌ای برای سرمربیان تیم‌ها در نظر دارید که حتماً در نشست‌های خبری حضور پیدا کنند؟

بحث حضور در نشست خبری در وهله اول احترام گذاشتن به هواداران تیم است. وقتی سرمربی در نشست خبری حضور پیدا می‌کند تا درباره نتایج و تحلیل‌هایش از تمرینات و مسابقات تیم صحبت کند در واقع به مخاطب خود که هواداران تیمش است احترام گذاشته. می‌آید تا استراتژی خودش را درباره نتایج و اتفاقاتی که قرار است در آینده رخ دهد به اطلاع هواداران برساند. بنابراین قبل از هر جریمه یا هر موضوعی، هواداران هستند که در اولویت قرار می‌گیرند.

یعنی جریمه ای برای آنها در نظر نگرفته اید؟

اتفاقاً جریمه در نظر گرفته شده و فصل قبل این جرایم را تا حدودی هم افزایش دادیم که البته افزایش جرایم بیشتر نشان دهنده حساسیت موجود در این موضوع برای اصحاب رسانه و هواداران است. هرچقدر هم جریمه‌ها بالاتر برود نشان می‌دهد که چقدر این موضوع دارای اهمیت بیشتری است. البته دیدیم که افزایش پیدا کردن جرایم موجب شد در هفته‌های آخر همه سرمربی محترم تیم‌ها به نشست خبری می‌آمدند. امیدوارم از این پس هم ارکان قضایی و باشگاه‌ها کمک کنند تا مشکلی از این بابت به وجود نیاید. اما در صورت لزوم ما جرایم را افزایش می‌دهیم.

لیگ ۲۷ مهر شروع می‌شود یا تغییری در آن صورت گرفته؟

ان شاالله مسابقات در همان روز بیست و هفتم مهر ماه آغاز می‌شود.

مشکلی برای شروع لیگ ندارید؟

دو مشکل هنوز پابرجاست. یکی اینکه چند باشگاه هنوز ورزشگاه خانگی شان را مشخص نکرده‌اند که این اصلا خوب نیست. به هر حال خیلی از تیم‌ها برای تهیه بلیط برای سفر به شهرهای دیگر نیاز دارند از محل استادیوم خانگی تیم مقابل شان مطلع باشند. امیدواریم ظرف یکی دو روز آینده این چند باشگاه استادیوم‌های خانگی شان را مشخص کنند.

 

موضوع دیگری هم وجود دارد؟ ظاهراً گفتید دو بحث هنوز باقی مانده است؟

بحث دوم این است که بتوانیم با تلاش دوستان در ستاد مقابله با کرونا شرایطی فراهم کنیم تا اصحاب رسانه که ظاهراً همگی واکسن کرونا دریافت کرده اند بدون مشکل و آزادانه برای پوشش مسابقات به استادیوم بیایند. قدم بعدی ما هم حضور تماشاگران است که امیدواریم این اتفاق ظرف یکی دو ماه آینده حل و فصل شود.

اسپانسرهای لیگ بیست و یکم مشخص شده اند؟

آقای درودگر و دوستان در حال دریافت پیشنهادات متقاضیان حمایت مالی از رقابت‌های فصل بعد هستند که امیدواریم بهترین اتفاقات برای فوتبال رقم بخورد تا شاهد برگزاری یک مسابقات ارزشمند باشیم.

در رابطه با اردوهای تیم ملی، احتمال دارد برنامه لیگ در ادامه دچار تغییر شود؟

فعلا که تغییری احساس نشده است. البته سرمربی تیم ملی رسماً با برگزاری سوپرجام مخالفت کردند و خواستند آن لغو شود.

یعنی امسال سوپرجام نداریم؟

سوپرجام برگزار می‌شود اما در تاریخی که با بررسی دقیق بتوانیم آن را لابه لای مسابقات بگنجانیم.

درست است که باشگاه پرسپولیس خواستار برگزاری سوپرجام شده بود؟

هم باشگاه پرسپولیس و هم باشگاه فولاد برای انجام سوپرجام اعلام آمادگی کردند و نامه هم دادند اما همانطور که گفتم با توجه به اردوی تیم ملی و حساسیت مسابقات مقدماتی جام جهانی فعلا این رقابت به تاریخ دیگری موکول شد. به هر حال ما همانند دیگر ارکان فوتبال کشور اولویت مان را باید برای صعود تیم ملی به جام جهانی بگذاریم. انشالله در صورت تحقق این امر برنامه‌های بعدی فوتبالمان را طراحی می‌کنیم.

 

نظرات کاربران

شما هم می توانید در مورد این خبر نظر بدهید

افزودن نظر جدید