به گزارش سایت پیشکسوتان کهن پرسپولیس؛ در حاشیه بازی تیمهای سپاهان و گل‌گهر سیرجان، محرم نویدکیا در حالی که کیت مشکی رنگ تیمش را برتن داشت، مصاحبه ایستاده چند دقیقه‌ای را در شرایطی که اغلب دقایق آن را دست به سینه بود، انجام داد.

 

شاید مهمترین بخش صحبتهای نویدکیا مربوط به بازی دوستانه با پرسپولیس بود. جایی که سرمربی سپاهان از برگزاری این بازی استقبال و نسبت به واکنش تند برخی از هواداران سپاهان موضع گیری کرد. او همچنین به صحبت‌های مسئولان دو تیم در حاشیه بازی گذشته این دو تیم نیز اشاره کرد و با لحنی کنایی، گفت که طرفین نباید «خودشیرینی» کنند.

 

او همچنین به موضع برخی از مسئولان تیمهای پرطرفدار پرداخت و گفت که استفاده از جملاتی چون «من باید از تیمم دفاع کنم» فریب هواداران است و آنها را به جان همدیگر می‌اندازد. نویدکیا با اشاره به اینکه ممکن است صحبتهایش باعث ناراحتی طرفداران شود تاکید کرد که همیشه حرفی که به نظرش منطقی بیاید را خواهد زد.

 

 مشروح این گفتگو را در ادامه می‌خوانید:

 

* طبیعی بود که بازی درگیرانه باشد
سرمربی سپاهان با اشاره به نمایش جدی هر دو تیم در بازی دوستانه عنوان کرد: می‌توانیم بگوییم دو تا از بهترین تیمهای ایران باهم بازی می‌کردند. اینها بازیکنان حرفه‌ای هستند و نمی‌خواهند به این راحتی بازی دوستانه را ببازیم و این به تیمشان شخصیت می‌دهد و طبیعی بود که بازی درگیرانه باشد. غیر از این هم انتظاری نیست، درست است که دوستانه بود اما دو تیم می‌خواستند از شخصیت تیمی‌شان دفاع کنند.

 

* شرایط ما روز به روز بهتر خواهد شد
وی در خصوص اردوی تیمش در تهران اظهار داشت: به خاطر این که من باید می‌آمدم کلاس، اردو را هم تهران گذاشتیم. خدا را شکر دو بازی خوب انجام دادیم و زمین خیلی خوبی هم توانستیم پیدا کنیم و از مسئولان پژوهشکده نفت هم تشکر می‌کنم بابت زمین خوبشان. اردوی خیلی خوبی بود و داریم شرایط بدنی بچه‌ها را روز به روز جلو می‌بریم و فکر کنم هرچه جلوتر هم برود، وضعیت بهتر خواهد شد.

 

* باید این فشار را در سپاهان تحمل کنیم
نویدکیا درخصوص عملکرد خوبش در فصل اول و ایجاد فشار زیاد رویش توضیح داد: کسانی که می‌آیند و مسئولیت تیمهایی مثل سپاهان، پرسپولیس، استقلال، تراکتور، فولاد و ذوب آهن که شانس قرارگیری در کورس قهرمانی را دارند، می‌پذیرند، این یک چیز طبیعی است که فشار رویشان باشد. اگر من مسئولیت سپاهان را پذیرفتم، باید این فشار را تحمل کنم. فکر کنم از امسال تیمی مثل گل گهر هم جزو مدعیان باشد.

 

* از پیشنهاد گل‌محمدی بدم نیامد
او در مورد بازی با پرسپولیس گفت: پیشنهاد آقای گل‌محمدی بود و من هم واقعیت بدم نیامد. با باشگاه صحبت کردم و آنها هم صحبت کردند و به این نتیجه رسیدیم که بازی سنگین انجام دهیم.

 

* به خاطر منافعمان خودشیرینی نکنیم
محرم نویدکیا همچنین افزود: فکر کنم ما سرمربی، مدیرعامل و سرپرست‌های تیم باید تنش‌ها را کمتر کنیم. فکر کنم با این بازی‌های دوستانه تنش‌ها کمتر خواهد شد و همین اتفاق برای ما و ذوب آهن هم افتاد. یک مقدار تنش بود و فکر کنم سال پیش 3-4 بار بازی کردیم. بعضی بازی‌ها را آنها بردند و یکی دو تا را ما. هرکس کار خودش را کرد و فکر کنم الان هم ماها به خاطر این‌که خودشیرینی نکنیم برای هواداران و نگوییم که ما چقدر هنرمند و قوی هستیم و این جملات "باید از تیمم دفاع کنم" را اگر از فوتبالمان حذف کنیم، فکر کنم مردم بیچاره راحت تر می‌توانند فوتبال نگاه کنند و ما به خاطر منافعمان مردم را به جون هم نندازیم.

 

* نباید حرفهای بی ربط بزنیم
او راجع به واکنشها به بازی دوستانه پرسپولیس - سپاهان عنوان کرد: من همیشه دلم خواسته حرفی که به ذهنم منطقی می‌آید بزنم. ممکن است بعضی از هواداران ما و هواداران پرسپولیس ناراحت شوند اما واقعیت فوتبال این است. ما باید فوتبال را رو به جلو ببریم. ما نمی‌توانیم بنشینیم ببینیم که مردم بهم توهین می‌کنند و حرفهای بی ربط می‌زنند و لذت فوتبال از استادیوم گرفته شود، به خاطر اینکه من مربی می‌خواهم یک برد بیشتر بیاورم تا همه برایم کف بزنند و بگویند چقدر مربی خوبی هستی. فکر کنم اگر برنامه‌ریزی‌ها درست باشد، نیازی نیست که آدم‌ها خودشان را شیرین کنند، به بقیه نشان دهند مربی، مدیر، سرپرست یا مدیرعامل خوبی است.


* بازیکن جدیدی نخواهیم خرید
سوال پایانی از محرم درباره اضافه شدن بازیکنی به تیمش بود که پاسخ داد: نه ما هیچ بازیکنی به تیممان اضافه نمی‌شود و هر بحثی هم که هست، رسانه‌ای است، اگر نه من بازیکن دیگری به تیم اضافه نمی‌کنم. آرتور [استپانیان] (فرزند لئون استپانیان پیشکسوت سپاهان) 20-21 ساله است و می‌بینیم که فوتبالیست بدی نیست و باید با او صحبت کنیم و به جمع بندی برسیم که ببینیم او را نگه داریم یا خیر.

 

 

نظرات کاربران

شما هم می توانید در مورد این خبر نظر بدهید

افزودن نظر جدید