به گزارش سایت پیشکسوتان کهن پرسپولیس؛ مهدی عبدی در سال ۱۳۹۷ آقای گل امیدهای تهران شد و درادامه اما به تیم دسته اولی بادران رفت.  سپس با پیوستن به تیم بزرگسالان پرسپولیس توانست سال به سال پیشرفت کند و در این تیم خوش بدرخشد. این مهاجم جوان مازندرانی نام خود را با گلزنی در دربی بر سر زبان‌ها انداخت. او در۱۹ سالگی گلی به استقلال در دربی زد که بسیاری از فوتبالیست‌های بزرگ پرسپولیس در حسرت آن به سر می‌برند! باری، مهدی عبدی با رفتن کالدرون و حضور یحیی گل محمدی ترک عادت نکرد و دربازی‌های بزرگ ازجمله؛ دربی، نیمه نهایی وفینال لیگ قهرمانان آسیا موفق به گلزنی شد تا نشان دهد مایه‌های بزرگی را دارد.

پس از پایان فینال لیگ قهرمانان آسیا همه جا صحبت از دعوت این مهاجم جوان و سرحال به تیم ملی بود اما ... ناگهان ورق برگشت و بدشانسی یا بی‌دقتی اجازه نداد مهدی عبدی همان روند فوق العاده را ادامه دهد. او مدتی را با این شرایط سپری کرد تا اینکه دوباره توانست خودش را احیاء کند. مهدی عبدی ستاره پرسپولیس در دیدار حذفی برابر شاهین بندرعامری بود که دو گل زیبا هم به ثمر رساند. عبدی جوان گل برتری پرسپولیس برابر ذوب آهن اصفهان را درحالی در دقیقه ۸۱ زد که بازی دو تیم با تساوی یک بر یک دنبال می‌شد. این مهاجم چارچوب شناس در دیدار دوستانه اخیر پرسپولیس مقابل صنعت نفت آبادان نیز دبل کرد تا ثابت کند به اوج برگشته است.

این روزها مربیان پرسپولیس نیز به شدت از مهدی عبدی راضی هستند و همین موضوع بهانه ای شد برای گفت و گو با این مهاجم گلزن؛

مهدی عبدی به اوج برگشته است؟

چطور؟

اطرافیان باشگاه پرسپولیس خیلی از تو تعریف می‌کنند و در بازی دوستانه با صنعت نفت آبادان هم توانستی ۲ گل بزنی؟

این گل‌ها حاصل همکاری با بقیه بچه‌ها بود. شاید اسم یک نفر به عنوان گلزن ثبت شود اما فوتبال یک بازی گروهی است و نمی‌توان اسم یک نفر را فقط آورد.

پیش از آن هم به ذوب آهن اصفهان و شاهین بندرعامری گل زده بودی؟

خدا را شکر می‌کنم که توانستم جواب اعتماد مربیان را بدهم. همیشه دوست داشتم با آقا یحیی کار کنم و در پرسپولیس این فرصت نصیب من شده است. خوشحالم بازیکن مؤثری برای تیم بودم و این بیشتر از هرچیزی برای من مهم است.

باشگاه پرسپولیس هنوز هم پیگیر داستان عوامل پرتاب نارنجک است و حتی به تازگی شکایت رسمی‌کرده که آنها قصد سوء قصد به جان مربیان، بازیکنان و سایراعضای تیم شما را داشته اند؟

باید هم پیگیر باشند. این که نمی‌شود عده ای ناجوانمردانه به اتوبوس تیم ما نارنجک پرتاب کنند و راست راست بگردند؟ من حتی شنیدم این افراد آزاد شده اند که اصلا منطقی نیست. باید با این مهاجمان به اتوبوس تیم ما برخورد محکم تری شود تا در دفعات آینده شاهد چنین اتفاقات زشتی نباشیم.

شرایط تیم شما در آستانه بازی سوپرجام چطور است؟

خدا را شکر همه چیز خوب است و همه بچه‌ها با انرژی و توان زیادی تمرین می‌کنند تا باز هم سوپرجام را بدست بیاوریم.

در جام حذفی به استقلال خوردید. یک بازی سنگین که می‌توانست در فینال باشد اما در یک چهارم نهایی باید با هم بازی کنید؟

در حال حاضر تمرکز ما روی سوپرجام است. ما الان باید مقابل تراکتور درسوپرجام بازی کنیم و این مسابقه مهم است. البته درجام حذفی قرعه زیاد اهمیتی ندارد و به هرحال تیم‌ها باید مقابل هم بازی کنند.

ولی تو همیشه در دربی‌ها خوب بودی؟

نظر لطف شماست ولی درحال حاضر تمرکز من هم مثل همبازیانم روی سوپرجام است.

البته قرعه میزبانی در سوپرجام به سود شما شد. افشین پیروانی قرعه خوبی کشید تا تراکتور میزبان نشود؟

دست آقا افشین درد نکند. با توجه به اینکه ما ملی پوشان زیادی داریم و روز ۲۵ خرداد ماه هم باید به مصاف عراق برویم، اگر قرار به سفر به تبریز بود، شرایط کمی‌سخت می‌شد. حالا ما میزبان هستیم و به تبریز سفر نخواهیم کرد و ملی پوشان پرسپولیس خسته تر نمی‌شوند.

اسم تیم ملی وسط آمد. می‌خواهیم بپرسیم بازی‌های تیم ملی را تماشا می‌کنی؟

تا جایی که تداخلی با تمرینات نداشته باشد نگاه کرده و می‌کنم. خدا را شکر تیم ایران در دور برگشت با وجود همه ناملایمات و گرفتن میزبانی، ۳ برد به دست آورده است و این خیلی امیدوار کننده است.

بازی با هنگ کنگ و کامبوج خیلی سخت نبود و از قبل هم پیش بینی می‌شد ملی پوشان کشورمان برنده از زمین خارج شوند. این طور نیست؟

بحرین چطور؟ من جایی خواندم که ما درتاریخ بازی‌های ملی دو کشور، هرگز نتوانسته بودیم بحرین را درکشور خودش شکست بدهیم. بنابراین زدن ۳ گل به این تیم مرموز در خاک خودش خیلی ارزشمند بود. ما نباید بُردهای تیم ملی را لوث کنیم و شکست دادن کامبوج هم درهمین راستاست. شما می‌دانید در قاره اروپا نیز تیم‌هایی مثل سن مارینو یا آلبانی و... حضور دارند. اگر آلمان، فرانسه یا پرتغال چند گل به سن مارینو بزنند یعنی مهم نیست؟ من خیلی این مسائل را قبول ندارم.

قشنگ ترین لحظه بازی با بحرین کدام صحنه بود؟

لحظه ای که سردارآزمون به لوگوی ایران بوسه زد. آن لحظه کیف کردم وقتی مهاجم تیم ملی کشورم آن طور شادی خود را بروز می‌دهد.

سردار آزمون مصاحبه کرد و گفت این خوشحالی جواب کسانی بود که در بازی رفت به تیم ملی کشورش خندیده بودند؟

به خاطر همین هم شادگی گل سردارآزمون خیلی چسبید. متأسفانه تماشاگران بحرینی در دیدار رفت، هنگام پخش سرود ملی ایران رفتار ناشایستی بروز داده و سروصدا کردند. ما خیلی انتظار کشیدیم که در بازی برگشت درتهران و جلوی چشم هواداران خودمان تلافی کنیم اما این فرصت به وجود نیامد. باز هم متأسفانه میزبانی از کشورمان گرفته شد اما بچه‌های تیم ملی با اراده ای بالا و آهنین توانستند انتقام سختی از بحرین بگیرند.

عملکرد مهاجمان تیم ملی را در دور برگشت مسابقات انتخابی جام جهانی چه طور دیدی؟

همه بچه‌ها خوب کار کردند. مهدی طارمی، سردارآزمون، کریم انصاری فرد و بقیه بچه‌ها عالی بودند و به همه آنها خسته نباشید می‌گویم.

بازی با عراق را چطور می‌بینی؟

تیم ملی عراق تیم خوبی است اما به اندازه ایران ستاره ندارد. ما مهره‌های تعیین کننده ای داریم که هرکدام درپُست‌های خود در آسیا بهترین هستند. بنابراین من فکر می‌کنم به راحتی برابر این تیم برنده خواهیم شد.

با چند اختلاف گل؟

انشالله با اختلاف ۲ گل برنده خواهیم شد.

آن وقت فکرمی‌کنی این ۲ گل را چه کسی یا کسانی بزنند؟

هرکسی زد فرقی نمی‌کند اما من فکر می‌کنم سردارآزمون و مهدی طارمی‌بزنند.

اسم تیم ملی و مهاجمان کشورمان وسط آمد. مهدی عبدی چقدر امیدوار است به تیم ملی دعوت شود؟

همین قدر بگویم که اگر همانی باشم که مردم و پرسپولیسی‌ها انتظار دارند می‌توانم به تیم ملی دعوت شده و حتی مسافر جام جهانی شوم.

جام جهانی ۲۰۲۲ قطر؟

بله، چرا که نه؟ می‌خواهم با درخشش در پرسپولیس مسافر جام جهانی قطر شوم. ابتدا از ته دل آرزو می‌کنم تیم ملی ایران با قدرت و شایستگی به جام جهانی صعود کند. این آرزوی بزرگ من و همه فوتبالیست‌هاست. ما هم مثل بقیه مردم دعا می‌کنیم تیم ملی ایران بتواند به جام جهانی صعود کند چون نفع آن به همه خواهد رسید.

لابد می‌دانی تیم ملی مهاجمان بزرگی دارد. فکر می‌کنی بتوانی نظر مثبت دراگان اسکوچیچ را جلب کنی؟

تیم ایران همیشه مهاجمان بزرگی به خود دیده است. خوشبختانه نکته ای که در تیم ملی دیده می‌شود دعوت شایسته‌هاست. شما می‌بینید بهترین‌های لیگ برتر خودمان هم دعوت می‌شوند و آقای اسکوچیچ نشان داده است نگاه عدالت محوری دارد. امیدوارم بتوانم با درخشش در پرسپولیس به پیراهن تیم ملی بزرگسالان هم برسم. مطمئن هستم اگر در پرسپولیس خوب باشم به تیم ملی ایران هم دعوت خواهم شد.

تا آن موقع و جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در پرسپولیس می‌مانی؟

اولا قرارداد دارم. درثانی من در پرسپولیس خوشحال هستم. دربهترین تیم ایران توپ می‌زنم که درآسیا هم نمونه است و پرطرفدارترین تیم قاره آسیا و یکی از پرتماشاگرترین تیم‌های دنیاست.

اگر موافق باشی برگردیم به پرسپولیس؟

درخدمتم!

بازی سوپرجام با تراکتور تبریز می‌تواند اولین جام ۱۴۰۰ برای شما باشد؟

صد درصد همین طور است. می‌خواهیم با بردن سوپرجام اولین جام سال ۱۴۰۰ را کسب کنیم. با قهرمانی و بالا بردن کاپ سوپرجام به امید خدا برای جام‌های بعدی استارت خواهیم زد.

تراکتور را چگونه تیمی‌می‌بینی؟

تراکتور دراین سال‌ها رقیب سرسختی بوده و این بار هم با انگیزه زیادی مقابل ما صف آرایی می‌کند. با این حال ما می‌خواهیم برنده این دیدار شویم چون قصد داریم اولین جام سال ۱۴۰۰ را تقدیم هواداران پرسپولیس کنیم. فقط حیف که به خاطر کُرونا این بازی بدون حضور تماشاگر برگزار می‌شود ولی مطمئن هستم انرژی مثبت طرفداران پرسپولیس به ما می‌رسد و به خاطر آنها با همه وجود بازی خواهیم کرد.

تو معمولا در بازی‌های بزرگ گل می‌زنی. به هواداران پرسپولیس قول می‌دهی در سوپرجام هم گل بزنی؟

باور کنید در پرسپولیس اسم گلزن خیلی مهم نیست. ما یک تیم متحد و همدل هستیم که برای رسیدن به یک هدف بازی می‌کنیم و آنچه اهمیت دارد برد پرسپولیس و کسب سوپرجام است. انشالله با تلاش بچه‌ها و دعای همه پرسپولیسی‌ها به سوپرجام هم برسیم.

 

نظرات کاربران

شما هم می توانید در مورد این خبر نظر بدهید

افزودن نظر جدید