محمد پنجعلی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درباره آخرین وضعیت پرسپولیس در آستانه دربی پایتخت اظهار داشت: شرایط این تیم عالی است اما بازی دربی با سایر مسابقات تفاوت دارد و با توجه به جو و فضای آن، استرس خاصی حاکم است. امیدوارم دیدار خوبی را ببینیم زیرا پرسپولیس در دفاع و حمله وضعیت خوبی دارد. خوب گل می زند و سخت گل می‌خورد. هم در لیگ قهرمانان آسیا و هم مقابل سپاهان با وجود مساوی شدن بازی عملکردی عالی‌ داشت.

وی درباره اینکه به نظر می‌رسد بازیکنان پرسپولیس پس از به ثمر رساندن گل مقابل سپاهان به دلیل افت بدنی عقب‌نشینی کردند، توضیح داد: صد در صد فشردگی مسابقات لیگ قهرمانان و تغییر آب و هوایی و ارتفاع روی بدن بازیکنان تاثیر می‌گذارد اما بازهم انتظار چنین نمایشی مقابل سپاهان نداشتم و تصور می‌کردم بدن بچه‌ها سنگین تر از این حرف‌ها باشد. با این وجود پرسپولیس ریکاوری خیلی خوبی انجام داده است.

کاپیتان اسبق پرسپولیس تصریح کرد: پرسپولیس در کنار در اختیار داشتن بهترین خط حمله یکی از بهترین خطوط دفاعی لیگ را دارد. مساوی مقابل سپاهان هم نتیجه بدی نیست و حتی برخی مواقع تیم‌ها در سطح فوتبال حرفه‌ای اروپا با چند باخت پشت سر هم در نهایت قهرمان می‌شوند. نمی‌توان در همه مسابقات برنده شد زیرا حریفان هم کار می‌کنند.

پنجعلی درباره برنده نبودن یحیی گل محمدی در بازی های دربی به عنوان سرمربی توضیح داد: قطعا تجربیات گل محمدی برای چهار تا 10 بازی نیست و وی در حال حاضر یکی از بهترین مربیان آسیا است. اگر مقداری خوش شانس بود در بازی رفت با استقلال به پیروزی می‌رسید. رزومه یحیی مشخص است و  تمام تیم های وی با ارائه بازی‌های خوب، نتایج خوبی هم کسب کرده اند.

وی ادامه داد: البته دربی با سایر مسابقات متفاوت است و با توجه به فشار زیادی که روی تیم وجود دارد، باید بازیکنان از لحاظ روحی به خوبی ریکاوری شوند. هرچند هواداران در این مسابقه درون ورزشگاه نیستند اما در زمان برگزاری ایران کل خیابان ها خلوت شده و مردم پای تلویزیون می‌نشینند. این موضوع نشان دهنده حساسیت و اهمیت دربی نسبت به بازی های دیگر است. البته همین امر به گرم‌تر شدن مسابقه کمک می‌کند. امیدوارم شهرآورد خوبی ببینیم و دو تیم تحت تاثیر حواشی قرار نگیرند

پیشکسوت پرسپولیس درباره بازیکنان تاثیرگذار این تیم در دربی توضیح داد: همه بچه‌ها خوب هستند و پرسپولیس یک تیم است که در حمله و دفاع عملکرد خوبی دارد. مهاجمان در کارهای دفاعی شرکت می‌کنند و مدافعانش هم بارها گلزنی کرده‌اند اما اگر بخواهم از بازیکن خاصی نام ببرم، باید بگویم عیسی آل کثیر جا افتاده و ترابی هم مقابل هر تیمی بازیکن خطرناکی است

پنجعلی با اشاره به قدرت خط دفاعی پرسپولیس گفت: سیدجلال حسینی به عنوان یک کاپیتان و رهبر استحکام فوق العاده ای در دفاع ایجاد کرده و من امیدوارم محمد حسین کنعانی‌زادگان هم به بازی با استقلال برسد زیرا بازیکن موثری است

وی درباره نزدیک تر شدن پرسپولیس به کسب قهرمانی در صورت برتری مقابل استقلال گفت: بازی‌های زیادی در لیگ برتر باقی مانده اما برد مقابل استقلال ارزش 6 امتیاز دارد زیرا سبب عقب افتادگی رقیب می‌شود.

مدافع اسبق پرسپولیس با اشاره به ریکاوری خوب بازیکنان پرسپولیس پس از لیگ قهرمانان آسیا عنوان کرد: برخلاف پرسپولیسی‌ها در بازی با ذوب آهن مشخص شد استقلالی‌ها ریکاوری خوبی انجام نداده اند. پرسپولیس در این مدت مدام در سفر و قرنطینه بود و حس می‌کردم از این لحاظ با مشکلات بیشتری مواجه شده باشد اما طبق تدابیر کادرفنی بدن بازیکنان خیلی خالی نکرده بود.

پنجعلی درباره میزان تاثیر اتفاقات بازی با سپاهان روی عملکرد بازیکنان پرسپولیس در دربی عنوان کرد: به هر حال در فوتبال حرفه‌ای از این فراز و نشیب‌ها زیاد است و این اتفاقات هم در تمام دنیا رخ داده است. به عنوان یک پرسپولیسی این حرف را نمی‌زنم اما واقعا قشنگ نیست این همه آدم وسط زمین بیایند و چنین داستان هایی ایجاد کنند. بازیکن باید امنیت داشته باشد و نباید در ورزشگاهی که خالی از تماشاگر است، این افراد وارد زمین شده و به بازیکنان توهین کنند.

وی ادامه داد: آدم به این مسائل شک می‌کند و باید بررسی دقیق شود این افراد ناگهان از کجا به زمین آمدند. به هر حال باید اتفاقات بازی با سپاهان را فراموش کرده و از حالا به بعد فقط به دیدار به استقلال فکر کرد.

نظرات کاربران

شما هم می توانید در مورد این خبر نظر بدهید

افزودن نظر جدید