به گزارش سایت پیشکسوتان کهن پرسپولیس؛ علی علیپور یک مهاجم حرفه‌ای و فداکار است، مهاجمی که حالا یکی از پرافتخارترین بازیکنان لیگ برتر نیز محسوب می‌شود. او نیز پس از پایان بازی پرسپولیس و فولاد خوزستان در رختکن همراه سایر بازیکنان و مربیان تیم جشن گرفته و به شادی پرداخت.

(به شوخی) هنوز جام نگرفته تو هم قاطی بقیه در رختکن جشن قهرمانی گرفتی! همیشه می‌گفتی تا جام به دست‌مان نرسد جشن نمی‌گیریم؟
حالا دیگر می‌شود جشن قهرمانی گرفت. در فاصله ۵ هفته به پایان مسابقات ۱۵ امتیاز با تیم دوم اختلاف داریم و با یک مساوی هم جام می‌گیریم. ضمن آنکه رقیبان ما هم با هم بازی دارند و شک نکنید باز امتیاز از دست خواهند داد.

بزرگ‌ترین ویژگی این پرسپولیس چیست که چهار بار متوالی می‌تواند قهرمان شود؟ رادوشویچ می‌گفت این تیم DNA قهرمانی دارد؟
بله حق با رادوشویچ است؛ این پرسپولیس و بازیکنانش همه DNA قهرمانی دارند. این چالش جالبی برای خود من است که هر روز با چنین بازیکنانی روبه‌رو می‌شوم. این فرصتی برای رشد همه ماست.

یحیی گل‌محمدی هم خیلی از این ویژگی بازیکنان پرسپولیس تعریف و تمجید می‌کند.
آقایحیی خودش از جنس پرسپولیس است. نسل‌های زیادی را دیده است و به خوبی می‌تواند تفاوت‌ها را ببیند. این بچه‌ها ماشین قهرمانی هستند.

یعنی از جام گرفتن خسته نمی‌شوند؟
کسی از جام گرفتن خسته نمی‌شود، اما ممکن است آن عطش را از دست بدهد در حالی که بازیکنان پرسپولیس چنین نیستند. ما بازیکنانی داریم که نگرش قهرمانی دارند ولی خودخواه نیستند. همه برای یک هدف می‌جنگند و این مهم‌ترین مسئله است.

مهم‌ترین نقطه قوت پرسپولیس در کدام پست و کجاست؟
واقعاً نمی‌توانم بگویم کجاست. این تیم از درون دروازه تا خط دفاع، هافبک و حمله بازیکنان فوق العاده‌ای دارد. از آن گذشته کادر فنی با دانش و تمام پرسپولیسی پشت سر این تیم هستند. شما با دیدن فیلم رختکن ما پس از برد مقابل فولاد خوزستان متوجه می‌شوید چقدر مربیان ما با بازیکنان نزدیک و همفکر هستند.

برخی‌ها معتقدند هیچ تیمی حالا حالا‌ها نمی‌تواند ۴ سال پی‌درپی قهرمان لیگ برتر ایران شود!
دقیقاً همین‌طور است. این پوکر پرسپولیس تاریخ فوتبال ایران را عوض می‌کند. بعید است تیمی بتواند این ۴ قهرمانی را پشت سر هم در فوتبال ایران تکرار کند.

این اواخر مصدومیت‌ها تیم شما را آزار نداد؟
مصدومیت بخشی از فوتبال است. شما در بزرگ‌ترین تیم‌های دنیا هم می‌بینید بازیکنان مصدوم می‌شوند، اما آنچه باید یاد گرفت نحوه برخورد با این اتفاق است. پرسپولیس در تبریز ۶ بازیکن تأثیرگذار خودش را نداشت و علیرضا بیرانوند هم نمی‌توانست همراه تیم باشد. با این وجود وارد زمین شدیم و با سعید حسین‌پور جوان برنده شدیم. این نشان می‌دهد برنده شدن و نباختن در وجود بازیکنان جوان ما هم نهادینه شده است.

اسم علیرضا بیرانوند وسط آمد، جای او خالی نبود؟
علیرضا بیرانوند در تمام این سال‌ها کنار ما بوده است. داشتن یک دروازه‌بان خوب یعنی قرار گرفتن در مسیر قهرمانی و ما هم خدا را شکر از این مزیت برخوردار بودیم. در کنار بیرانوند یک گلر خوب مثل رادوشویچ ساخته شد که امروز مطمئن درون دروازه بایستد و اجازه ندهد غیبت بیرانوند احساس شود. علیرضا بیرانوند به رغم سفر به بلژیک هنوز هم جزو تیم ماست و این قهرمانی هم مدیون زحمات اوست. برای علیرضا در اروپا آرزوی موفقیت می‌کنم.

شاید در غیاب مهدی ترابی این فرصت برای تو فراهم شود که باز هم پشت ضربه پنالتی بایستی؟
جواب این سؤال را من نباید بدهم. من یک بازیکن هستم و آمادگی پنالتی زدن دارم و در صورتی که آقایحیی اجازه دهد پنالتی هم می‌زنم.

ولی اگر همه پنالتی‌های پرسپولیس را تو می‌زدی چه بسا امروز صدرنشین جدول گلزنان بودی؟
مهم صدرنشینی پرسپولیس است و نه من. شما می‌دانید همیشه اولویت برای من موفقیت پرسپولیس بوده و الان خوشحالم تیم موفق بوده و در آستانه فتح چهارمین جام پی‌در‌پی لیگ برتر قرار گرفته است. این موضوع اهمیت بیشتری دارد نه آقای گلی من!

بازی با فولاد به قول یحیی گل‌محمدی دو نیمه متفاوت داشت. چرا نیمه اول عملکرد نسبتاً ضعیف‌تری داشتید؟
دلایل متعددی داشت از جمله انگیزه فراوان تیم فولاد خوزستان و پرس شدید آن‌ها در نیمه اول که واقعاً ما را تحت فشار گذاشتند. جواد نکونام تیم خیلی خوبی ساخته که به نظرم نیمه دوم به دلیل دوندگی زیاد در نیمه اول از لحاظ بدنی کم آورد. ما هم وقتی دیدیم حریف کم آورده فشار حملات خودمان را بالاتر برده و اگر بدشانس نبودیم گل‌های بیشتری هم می‌زدیم.

حالا با نفت مسجد سلیمان در شهر خودش بازی دارید. با یک مساوی هم در این بازی به قهرمانی می‌رسید. خودت این دیدار را چطور ارزیابی می‌کنی؟
یک بازی بسیار سخت با تیمی که خیلی سخت گل می‌خورد. تیم مهدی تارتار تیم جنگنده‌ای است که دفاع مستحکمی هم دارد. ما باید در این دیدار ششدانگ و حواس جمع باشیم. نباید عجولانه و شتابزده بازی کنیم. اگر حوصله به خرج دهیم و منطقی بازی کنیم به هدف خواهیم رسید.

به عنوان سؤال آخر نتیجه بازی با نفت مسجد سلیمان را چگونه پیش‌بینی می‌کنی؟
فوتبال ورزشی غیر قابل پیش‌بینی است. به همین خاطر ترجیح می‌دهم نتیجه را اصلاً پیش‌بینی نکنم، اما مطمئن هستم بچه‌ها تلاش می‌کنند با دست پُر از مسجد سلیمان برگردند.

 

نظرات کاربران

شما هم می توانید در مورد این خبر نظر بدهید

افزودن نظر جدید