به گزارش سایت پیشکسوتان کهن پرسپولیس، افشین پیروانی در گفتگویی درباره آخرین وضعیت از شرایط بازیکنان و طولانی تر شدن دوران تعطیلی فوتبال و طرح بعضی شایعات، سخن گفت.

با این گفتگو همراه باشید.

*تعطیلی فوتبال همانطور که پیش بینی شده بود، طولانی تر شد و احتمالا بیشتر هم به درازا می‌کشد. حداقل تا 15 اردیبهشت که از تمرینات هم خبری نخواهد بود؟

به هر حال قابل پیش‌بینی بود و همانطور که همیشه گفتیم اولویت اول، بحث سلامتی مردم و سرکوب این بیماری است. مثل همه مردم دنیا، ما هم آرزو می‌کنیم که این بیماری هرچه سریعتر ریشه‌کن شده یا راه درمان قطعی آن با تلاش دانشمندان پیدا شود. به هر حال هر یک باید به سهم خودمان کمک کنیم. مردم هملازم است تا حد امکان در خانه بمانند و در صورت اجبار به خروج ، توصیه‌ها را رعایت کنند

در این‌جا باز هم باید از قهرمانان این روزها یعنی اعضای کادر درمانی و خانواده‌های آن‌ها در تمام دنیا یاد  و به ویژه از کادر درمانی کشور قدردانی کنیم که خود را آگاهانه برای نجات دنیا، کشور و دیگران به خطر انداخته‌اند. این حماسه قابل وصف نیست. ما هیچ‌گاه این شجاعت ، فداکاری و بزرگی آن‌ها را فراموش نخواهیم کرد. سلامتی خود و عزیزان‌مان و این میزان آرامش و اطمینان خاطر که از این بابت داریم را مدیون این عزیزان هستیم. امیدوارم روزی که همه اتفاقات به یاری خدا تمام شد. از مسوولان تا تک‌تک ما در هر موقعیتی که قرار داریم فراموش نکنیم، آن‌ها خودشان و عزیزانشان را به خاطر ما و عزیزان ما در چه وضعیت خطرناکی قرار دادند. این فداکاری، جبران شدنی نیست ولی آرزو می‌کنم که حداقل فراموش‌کار نباشیم و چه امروز و جه در آینده، تا آن‌جا که می‌توانیم حق مطلب را ادا کنیم

در حال حاضر فقط می‌توانیم به عزیزان کادر درمان بگوییم هر لحظه به یادشان هستیم و برای سلامتی و عاقبت به خیری ‌آن‌ها دعا می‌کنیم و خود را مدیون‌شان می‌دانیم.

*از بازیکنان چه خبر؟ در چه شرایطی قرار دارند. فکر می‌کنید واقعا تمرین‌‌های انفرادی و کنترل از راه دور جوابگو خواهد بود؟

در این باره، کادر فنی با اشراف بهتری می‌تواند توضیح بدهد ولی مساله این است که دنیای فوتبال برای اولین بار این شرایط را تجربه می‌کند.  کادر فنی هم کاملا بازیکنان را به طرقی که می‌شود و از راه دور زیر نظر دارد.ارتباط برقرار است و شرایط هر بازیکن چک می‌شود. مربی بدنساز طبق نظر سرمربی، برنامه تمرینی را به بازیکنان می‌دهد و از راه دور روی کار آن‌ها نظارت دارد. از سوی دیگر بازیکنان پرسپولیس، حرفه‌ای هستند و چند سال است پرسپولیس و خودشان را در بالاترین سطح نگه داشته‌اند. خود مراقبتی به بخشی از رفتار حرفه‌ای آن‌ها بدل شده است. در این‌جا البته باید از پزشک تیم هم تشکر کنم که به طور مرتب، شرایط و علایم بازیکنان و حتی خانواده‌های آن‌ها را پیگیری می‌کند و خدا را شکر تا این‌جا مشکلی نداشته‌ایم. برای شروع بازی‌ها هم که تابع قانون هستیم. اول باید دید تکلیف این بیماری چه می‌شود. در حال حاضر تمرکز روی سلامت مردم و حفظ جان انسان‌ها است.

*شایعاتی منتشر می‌شود مبنی بر این‌که برگزاری جلساتی با بازیکنان در باشگاه باعث اختلاف  و دو دستگی بین اعضای تیم شده است. این مساله باعث نگرانی هواداران شد.

قبل از هرچیز باید به هواداران بگویم، بازیکنان پرسپولیس، همگی باتجربه و خودساخته هستند. تازه از راه نرسیده‌اند و کارکشته تر از آن هستند که بخواهند تحت تاثیر این مسایل قرار بگیرند. بالاخره کار در پرطرفدارترین تیم آسیا که آن‌ها را در مرکز توجه رسانه‌ها ، شبکه‌های اجتماعی و تولید بیشترین اخبار قرار داده است باعث شده تا تجربه کافی داشته باشند. قطعا به خاطر چنین مواردی دچار مشکل نمی‌شوند

آن‌ها خوب می‌دانند که قهرمانی‌های سال‌های اخیر، در سایه اتحاد، همدلی و دوستی به دست آمده است. برای حفظ آن از حاشیه‌ها و مشکلات بسیار گذشته‌اند و قطعا با همین تفکر پیش می‌روند.

 مدیریت باشگاه هم قصد داشت و دارد با تعدادی از بازیکنان در چند جلسه دیدار کند. بالاخره شرایط به وجود آمده به خاطر بیماری کرونا و لزوم رعایت موازین بهداشتی موجب شده است که امکان برگزاری جلسات با تعداد نفرات زیاد ممکن نباشد. تمرین هم نیست که مدیریت باشگاه با حضور در محل ورزشگاه جلسه عمومی داشته باشد. مثلا همین الان قرار است جلسه دیگری با تعدادی از بازیکنان انجام شود. قرار بود در روزهای گذشته باشد ولی مشغله کاری زیاد مدیریت برای رفع مشکلات مالی و راه انداختن چرخ اقتصاد باشگاه آن را به تعویق انداخت. در باشگاه پرسپولیس همه در تلاش هستند تا مشکلات مالی را بر طرف کرده و آن را از جلوی پای تیم بردارند. طبیعی است که بعضی هم این‌ها را نمی‌خواهند و برای آن تلاش می‌کنند. فکر و ذکر دیگر همه ما حفظ و ادامه آرامش حاکم بر پرسپولیس است.


*این جلسات با چه هدفی انجام می‌شود.

این قبیل جلسات همیشه بوده است. حتی وقتی که کرونایی وجود نداشت. الان که طبیعی است، جلسات  خیلی پرتعداد نباشد. این‌که مدیریت باشگاه با یکسری بازیکنان بزرگتر، قدیمی‌تر یا نماینده دیگر بازیکنان گفتگو داشته باشند یک امر معمول بوده و هست و اصلا خارج از عادت نیست. بالاخره بازیکنان گاهی درباره مسایل تیمی یا خود صحبت دارند. قبل از این بوده و در آینده نیز، چنین خواهد بود. تنها مختص پرسپولیس هم نمی‌شود. بحث دو دستگی و این قبیل موارد هم در کار نیست. امیدواریم در این شرایط کرونا که در کل ذهن همه مردم به خاطر آن تحت فشار است، با چنین شایعاتی یا انتشار بعضی اظهارنظرهای غیر مسوولانه و سودانگارانه افراد، درباره لیگ، ذهن و روح هواداران پرسپولیس و در کل اهالی فوتبال بیشتر آزرده نشود. مطمئنا همه این‌ها با شروع دوباره فوتبال و ادامه حضور قدرتمندانه پرسپولیس، پایان می‌یابد.

 

نظرات کاربران

شما هم می توانید در مورد این خبر نظر بدهید

افزودن نظر جدید