به گزارش سایت پیشکسوتان کهن پرسپولیس، پایان رأفت در خصوص وضعیت فوتبال ایران در سال ۹۸ اظهار داشت: برای تیم ملی ما که در رنکینگ اول آسیا بودیم شرایط خوب نبود. بعد از رفتن کی‌روش اتفاقات خوبی برای ما رخ نداد. آمدن ویلموتس هم نتوانست کمکی به ما کند. دو رقیب اصلی در گروه‌مان داشتیم و به آن‌ها باختیم. در مجموع شرایط تیم ملی خوب نیست.
وی در خصوص لیگ برتر در سال ۹۸ گفت: لیگ ما چند مدعی بیشتر نداشت، پرسپولیس، سپاهان، استقلال و تراکتور. در ادامه لیگ با همین مدعیان به کار خود ادامه داد. خیلی از تیم‌ها بدهی‌های سنگین دارند، مدیرعامل خیلی از تیم‌ها عوض شدند. حال و روز فوتبال‌مان خوب نیست. فقط در این فوتبال پول بیت‌المال در حال هدر رفتن است. با این هزینه این فوتبال هیچ خروجی ندارد. ورزشگاه‌های مناسبی نداریم. خیلی از هواداران با این فوتبال زندگی می‌کنند، ولی هر سال که می‌گذرد هیچ چیزی درست نمی‌شود.
رأفت در خصوص هزینه‌های زیاد در لیگ برتر فوتبال کشور تأکید کرد: در فوتبال ما هزینه‌های زیادی می‌شود. این هزینه‌ها نسبت به فوتبال آماتور ما خیلی زیاد است. پول‌های زیادی به بازیکن‌ها می‌دهند که غیرعادی است. خیلی از این پول‌ها را بازیکن‌ها نمی‌گیرند و به دلال‌ها می‌رسد. این روز‌ها به این دلال‌ها می‌گویند مدیر برنامه که قبلا همان دلال بودند این مدیر برنامه‌ها بیشتر از بازیکن‌ها دریافتی دارند. این دریافتی‌ها از فوتبال آماتور ما خیلی غیرعادی است.
وی در رابطه با بهترین تیم سال ۹۸ تصریح کرد: پرسپولیس بهترین تیم لیگ برتر است. ۶ سال است در صدر قرار دارد. بازیکنان خیلی خوبی در این تیم هستند و هزینه بسیار زیادی شده است.
پیشکسوت فوتبال در خصوص بهترین بازیکن سال گذشته عنوان کرد: علیپور بهترین بازیکن است. او چندین سال است در اوج قرار دارد. زحمت می‌کشد و تلاش می‌کند فرصت‌طلب است، می‌جنگد و در توپ‌گیری خیلی خوب شرکت می‌کند. در سال‌های قبل بیشترین تأثیر در قهرمانی پرسپولیس را داشت. با تمام انتقادات به کارش ادامه می‌دهد. هر چند مهاجمی که اضافه می‌شود او با قدرت به کارش ادامه می‌دهد. او یک اشتباه کرد، چیپ زد و همه به او انتقاد می‌کنند بعضی‌ها در آسیا چیپ زدند و تیم ملی حذف شد. این اشتباهات برای همه رخ می‌دهد.
وی در خصوص ویروس کرونا و تأثیرش بر فوتبال گفت:‌ این بیماری فوتبال دنیا را نابود کرد. دلخوشی مردم دنیا همین فوتبال است. این بیماری ضرر‌های زیادی را به فوتبال حرفه‌ای دنیا وارد کرد. اگر این روند ادامه پیدا کند فوتبال نابود می‌شود. خیلی از تیم‌های بزرگ دنیا کمک مالی زیادی کردند که این ویروس نابود شود. تیم‌های ایرانی در حد توان خودشان کمک‌هایی کردند که این خیلی خوب است.
وی افزود: من خیلی دوست داشتم به آستارا برای دیدن اقوامم بروم، ولی با این شرایط در خانه ماندیم و به سفر نرفتیم. روز‌های سختی در حال گذراندیم. یادم است در زمان جنگ مردم در سختی به کمک یکدیگر می‌رفتند و الان هم به همین صورت است. از کادر پزشکی تشکر می‌کنم با جانشان برای ما جانفشانی می‌کنند آن‌ها قهرمان هستند.

 

نظرات کاربران

شما هم می توانید در مورد این خبر نظر بدهید

افزودن نظر جدید