به گزارش سایت شرکت پیشکسوتان کهن پرسپولیس رضا وطنخواه مدافع چپ سابق پرسپولیس تقریباً هیچ‌وقت بازی‌های مهم این تیم را به خاطر حساسیت زیادش نگاه نمی‌کند. داستان دربی اخیر هم برای آقارضا همین‌گونه بوده: «دروغ نخواهم بگویم ده دقیقه اول را تماشا کردم و بستم. همان دقیقه‌ای که مهاجم مازندرانی‌مان (علیپور) پاس امیری را گل نکرد تلویزیون را بستم چون گفتم اینها نمی‌خواهند گل بزنند. یک ساعت بعد از بازی با ترس و لرز موبایل را نگاه می‌کردم که فهمیدم 2-2 شدند. خوب شد نباختند. عجب گلی زد این پسرعراقی. البته خودش هم شروع کرد، یکی جاخالی داد، استوکس ضربه را زد و بشار هم خوب خودش را رساند و خوب توپ را دنبال کرد.»  وطنخواه درباره یحیی و حضورش در پرسپولیس هم می‌گوید: «یحیی با آن مربی 7 سال پیش خیلی فرق کرده. یک بار در مقطع قبلی که در پرسپولیس بود پنالتی را داد به یک بازیکنی بزند. حریف به یک چیزی اعتراض کرد و6 -5 دقیقه طول کشید. آن بچه که توپ را برداشته بود خیلی استرس داشت. من گفتم این نمی‌تواند پنالتی را گل کند. یحیی هم سرش را انداخته بود پایین. آن پنالتی گل نشد. من از یحیی ایراد گرفتم و مصاحبه کردم. اما الان یحیی در مشهد خوب کار کرده. تعویض‌هایش هم جلوی استقلال خوب بود. البته آن تیم (استقلال) هم خوب بود. خوشبختانه آن بازیکن آفریقایی‌شان (دیاباته) هم نبود. او بازیکن قوی‌ای است.»

 وطنخواه که یکی از بهترین مدافعان چپ پرسپولیس بوده به خط دفاع پرسپولیس ایراد می‌گیرد: «چند وقت پیش یک خانم هم تماس گرفته بود که گفتم خط دفاع‌مان خوب نیست. یعنی به نسبت خط هافبک و حمله‌مان خوب نیست. شما این بازیکن کوتاه قد استقلال را بدهید دست مهدی فنونی یا فریدون معینی عمراً بگذارند رد شود. فریدون معینی یک جوری دانایی‌فر را زد که دو سال رفت خانه. باید جلوی این بچه (قائدی) محکم بازی می‌کردند. خیلی جالب است. همه می‌دانیم این بازیکن راست پاست. خب وقتی می‌رود چپ یعنی یا باید بزند تو با راست پاس بدهد یا خودش شوت بزند. باید اینجا به دفاع کنار بگویی «تو» را ببند چون اگر بیرون بزند نهایتاً می‌خواهد با چپ سانتر کند اما باز هم می‌بینید که روبرویش می‌ایستد. این خیلی کار ساده‌ای است اما نه بازیکن پرسپولیس می‌داند چه کند نه مربی به او می‌گوید. نه هافبک معلوم نیست کجاست که اگر آن مهاجم «تو» زد پشتش باشد. با این حال می‌گویم پرسپولیس در مجموع خوب بود. این پسر (علیپور) اگر گل اول را می‌زد می‌بردیم هر چند تیمی که در این بازی بزرگ مقابل استقلال دوبار عقب می‌افتد و دوبار نتیجه را برمی‌گرداند کار بزرگی کرده. درست مثل همان بازی که مهاجم خارجی (زاید) با آن مربی ترک (دنیزلی) بازی را برگرداندند و کارشان ستودنی بود.»

یحیی تجربه حضور در لیگ قهرمانان آسیا را ندارد اما وطنخواه می‌گوید مشکلی نیست: «خیلی‌ها در آسیا مربیگری نکرده بودند اما رفتند و مربیگری کردند. مگر این سرآسیایی مربیگری کرده بود؟ ببینید 4 فاکتور برای موفقیت لازم است: مدیریت، مربی، بازیکن و امکانات. من می‌گویم بازیکن از همه اینها مهم‌تر است. شما اگر بازیکن قوی داشته باشی یا یک مربی نسبتاً ضعیف هم می‌توانی نتیجه بگیری چون بازیکنان کار خودشان را می‌کنند اما اگر مربی کننده داشته باشی و بازیکنانت ضعیف باشند نتیجه نمی‌گیری. پرسپولیس الان بازیکنان خیلی خوبی دارد خوشحالم که این مهاجم تراکتور (استوکس) را هم آورده‌اند.»
وطنخواه که می‌گوید در فوتبال ایران غیر از پرسپولیس طرفدار تراکتور و سپاهان هم هست درباره انتخاب اسکوچیچ هم صحبت جالبی دارد:  «نمی‌دانم چه بگویم. من واقعاً دوست دارم تیم ملی کشورم برود قهرمان دنیا شود اما مثل برخی آقایان نمی‌توانم درمورد مربیان و معلم‌ها به جرأت بگویم خوب است یا بد. اینهایی که می‌گویند یا نفعی وسط هست یا اینکه... نمی‌دانم چه بگویم. اینهایی که اعتراض کردند چرا الان اعتراض می‌کنند؟ باید این اعتراض‌ها قبل از انتخاب این مربی می‌شد. ببینید امیر قلعه‌نویی چقدر زرنگ است که زود همراهی می‌کند. با اینکه تحصیلات آکادمیک ندارد ولی خیلی زبل و باهوش است اما خیلی‌های دیگر مثل دایی و زرینچه ایراد می‌گیرند. نظر من این است که هر چه باشد در این برهه از زمان در تیم‌های مختلف کار کرده و اگر بهتر از مربیان ایرانی نباشد کمتر هم نیست. مگر تیم‌هایی مثل ملوان و خونه به خونه چقدر پتانسیل داشتند؟ دیدید که در این تیم‌ها آخرش هم بد نبود اما خب هم خودش، هم مدیربرنامه‌هایش هم فدراسیون زرنگی کردند و این مربی از قوطی در آمد. بیشتر از این چیزی نمی‌شود گفت.»

انتهای پیام

نظرات کاربران

شما هم می توانید در مورد این خبر نظر بدهید

افزودن نظر جدید