به گزارش سایت پیشکسوتان کهن پرسپولیس، دو تیم پرسپولیس و الدحیل در حالی روز سه شنبه هفته آینده در چارچوب مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا 2020 و در شهر دوحه به مصاف هم می روند که این تیم قطری، رقیبی تکراری برای سرخ ها محسوب می شود. به همین بهانه نگاهی داشته ایم به تقابل های پرسپولیس و الدحیل در لیگ قهرمانان آسیا که تا دو سال، قبل با نام لخویا فعالیت می کرد اما از فصل گذشته به الدحیل تغییر نام داد.

۱-بازی رفت مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۵...پرسپولیس ۳- لخویا صفر

 دو تیم در مرحله گروهی و در گروه A رقابت های لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۵ در ورزشگاه آزادی به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار با برتری سه بر صفر سرخ ها به پایان رسید. در آن زمان حمید درخشان سرمربی پرسپولیس بود و پرسپولیسی‌ها در نیمه اول این دیدار نتوانستند گلی به حریف بزنند. نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان رسید اما در نیمه دوم توفان سرخ شروع شد و در دقیقه ۶۰ محسن بنگر اولین گل پرسپولیس را زد. ۶ دقیقه بعد هادی نوروزی گل دوم پرسپولیس را زد تا شرایط مسابقه كاملا عوض شود. در دقیقه ۸۴ هم محمد نوری از روی نقطه پنالتی سومین گل را وارد دروازه پرسپولیس كرد. این نخستین دیدار مرحله گروهی بود و بدین ترتیب پرسپولیس با برد سه بر صفر مقابل لخویا لیگ قهرمانان آسیا را با قدرت آغاز کرد.

 

۲-بازی برگشت مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۵... لخویا ۳- پرسپولیس صفر

برانکو ایوانکوویچ کروات به تازگی هدایت سرخ ها را پذیرفته بود و حمید درخشان از جمع سرخ ها جدا شده بود. این بازی که پنجمین دیدار مرحله گروهی سرخپوشان در گروه A بود با برتری سه بر صفر حریف قطری خاتمه یافت تا کار صعود پرسپولیس به اما و اگرها کشیده شود و این در حالی بود که پیش از این دیدار سرخپوشان با ۹ امتیاز سرگروه بودند برای مسجل کردن صعودشان به کسب تنها یک امتیاز از این دیدار، نیاز داشتند. در این دیدار یوسف مسکنی(۶۹)، نام تائه هی(۸۳) و علی حسن عفیف(۹۳) برای تیم لخویا گل زدند. این دومین شکست پرسپولیس با برانکو بود. ایوانکوویچ اولین شکستش را مقابل سپاهان در لیگ برتر متحمل شده بود اما در واقع نخستین باخت آسیایی سرمربی کروات سرخ ها به حساب می آمد.

 

۳-بازی رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۷...پرسپولیس صفر- لخویا صفر

دو تیم این بار در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف هم رفتند و بازی رفت با تساوی بدون گل خاتمه یافت. تیم فوتبال پرسپولیس با وجود ارائه یک بازی تهاجمی در استفاده از موقعیت هایش ناکام بود تا بدون گل مقابل حریف قطری متوقف شود. دیدار رفت گرچه در ورزشگاه آزادی برگزار می شد اما به دلیل محرومیت تماشاگران، آزادی خالی خالی بود و این برای تیمی مثل پرطرفداری مثل پرسپولیس که تماشاگرانش همواره یکی از نقاط اتکای این تیم به حساب می آیند اصلا خوشایند نبود. هرچه بود دو تیم در روز بی هیاهوی آزادی به تساوی بدون گل رضایت دادند و این در حالی است که پرسپولیس می توانست برنده از زمین مسابقه خارج شود. در دقیقه ۸۲ ارسال از سمت چپ و روی پرتاب اوت وحید امیری، مهدی طارمی با زرنگی خاصی توانست از کاپیتان لخویا پنالتی گرفت. یک دقیقه بعد، طارمی خودش پشت ضربه پنالتی ایستاد اما سمت چپ دروازه لخویا را نشانه گرفت که قاسم عبدالحامد آن را مهار کرد. با این نتیجه سرخپوشان برای صعود به جمع ۸ تیم برتر لیگ قهرمانان نیاز به گلزنی و شکست نخوردن در دیدار برگشت داشتند.

 

۴-بازی برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۷...لخویا صفر- پرسپولیس ۱

 بعد از تساوی بدون گل در استادیوم آزادی، سرخپوشان اینبار با بازی منطقی و بدون احساس توانستند علی رغم دور شدن از بازی مالکانه همیشگی به یک برد شیرین دست یابند، بردی به قیمت بقا در لیگ قهرمانان آسیا و حضور در جمع هشت تیم برتر. در دقیقه ۲۳ حرکت فوق العاده پرسپولیسی ها روی خط طولی با وحید امیری و پاس او برای مهدی طارمی، این مهاجم را با دروازه بان حریف در زاویه بسته تک به تک کرد که ارسال زمینی او به قصد موقعیت سازی برای وحید امیری با اشتباه چیکو فلورس یک گل به خودی به نام این مدافع ثبت کرد و پرسپولیس را با یک گل پیش انداخت. خلاصه در شبی که شرایط جوی و مهاجمان طراز اول لخویا موقعیت سختی برای پرسپولیسی ها شکل داده بود، آنها توانستند به خوبی با اجرای خواسته های تاکتیکی برانکو ایوانکوویچ به خواسته خود دست یافته و به جواز صعود دست یابند.

 

۵-بازی رفت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۸... الدحیل ۱-پرسپولیس صفر

بازی رفت دو تیم در استادیوم شیخ خیلفه شهر دوحه با تک گل معز علی به سود تیم قطری خاتمه یافت. با این نتیجه و برد خفیف تیم الدحیل شاگردان برانکو به بازی برگشت در تهران امیدوار بودند و با همین امید، دوحه را ترک کردند.

 

۶-بازی برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۸... پرسپولیس ۳-الدحیل ۱

برد مقابل الدحیل در تهران، یکی از دراماتیک ترین بردهای تاریخ پرسپولیس را رقم زد. بعد از شکست در بازی رفت و دریافت گل در نیمه اول، تقریبا می شد کار پرسپولیس را تمام شده دانست اما یک معجزه ۴۵ دقیقه ای، خط بطلانی به تمام حوادث فوتبالی زد. شاگردان برانکو مردانه جنگیدند و  موفق شدند در اوج ناامیدی و یاس یک صعود تاریخی را جشن بگیرند. پرسپولیس با گل های سیدجلال حسینی، مبروک(گل به خودی) و شاهکار گادوین منشا به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد.

 

جمع بندی

در مجموع پرسپولیسی ها تا کنون 6 بار با تیم الدحیل کنونی و لخویای سابق، رو به رو شده اند که حاصل آن 3 برد،2 باخت و یک تساوی بوده است. 

از 6 تقابل پرسپولیس با این تیم در 5 بازی، برانکو هدایت پرسپولیس را برعهده داشته و یکبار نیز حمید درخشان روی نیمکت این تیم نشسته و در بازی آتی دو تیم، یحیی گل محمدی با تفکراتی متفاوت مقابل الدحیل قرار می گیرد.

 

نظرات کاربران

شما هم می توانید در مورد این خبر نظر بدهید

افزودن نظر جدید