به گزارش  سایت شرکت پیشکسوتان پرسپولیس ناصر ابراهیمی مدت زیادی در کادر فنی پرسپولیس حضور داشته و در فوتبال ایران مو سپید کرده است.دستیار سابق علی پروین در تیم ملی و پرسپولیس نظرات جالبی درباره انتخاب سرمربی برای پرسپولیس دارد.

چند روزی است بحث برگشتن یا برنگشتن کالدرون به ایران مطرح است اما از شواهد و قرائن پیداست بعید به نظر می رسد برگردد.

خب این به خاطر مشکلات مالی است که در ورزش مان وجود دارد.این یک واقعیت است که به چشم می خورد و آنهایی که مربی خارجی می آورند به مشکل می خورند.در نهایت هم مربی خارجی با شکایت پولش را می گیرد .الان هم دیدیم هر دو مربی خارجی استقلال و پرسپولیس موفق بودند.بالاخره دیدیم که کالدرون هم هر طور بود تیم را به رده اول رساند اما به نظر می رسد برای اینکه باشگاه دیگر به مشکل نخورد باید سراغ گزینه های داخلی برود.این مشکلی است که استقلال و تیم ملی هم داشتند.

از بین گزینه های داخلی شما چه کسی را پیشنهاد می دهید برای سرمربیگری پرسپولیس؟

باید ببینیم شراط چطور است.یک زمانی کریم باقری می گفت به مربیگری علاقه ندارم اما کنار برانکو تجربه اندوزی کرد.کریم در دوره بازی عالی بوده ولی باید ببینیم تجربه سرمربیگری را دارد یا نه.از طرفی او چند سال با این بچه ها بوده و 5-4 سال کنار برانکو و علی دایی کار کرده.اگر بخواهند سرمربی داخلی انتخاب کنند گزینه خوبی است اما باید ببینیم از این ازمایش می تواند سربلند بیرون بیاید یا نه.

اما به نظرتان کریم باقری کاریزمای لازم را برای سرمربیگری پرسپولیس دارد؟

خب مساله دقیقا همین است.همیشه می گویند آوازه خوان نه آواز.ممکن است شما صدایت خوب باشد و همه نت ها را هم بدانی اما نتوانی خوب بخوانی.الان هم ممکن است کریم باقری همه نت ها را بلد باشد اما باید ببینیم شوق و استعداد مربیگری را دارد یا نه.

در این دو سه روز نام هایی مثل مهدی تارتار، یحیی گل محمدی و علی کریمی هم برای هدایت پرسپولیس مطرح شده اند.به نظر شما کدام گزینه بهتر است؟

هر سه تایشان تیم های درجه دو را در دست داشته اند.کار کردن در پرسپولیس فرق می کند و اگر خدای ناکرده نتیجه نگیرند به مشکل برمی خورند.قبلا تجربیاتی مثل استیلی و پیروانی را داشته ایم و نباید برای نفرات دیگری داستان درست شود.

اما یحیی گل محمدی بعد از رفتن ژوزه نیم فصل در پرسپولیس سرمربی بوده.

خب آنچنان موفق نبود.پرسپولیس و استقلال شرایط متفاوتی دارند.حتی این شرایط برای فرهاد مجیدی در استقلال هم هست هر چند امیدوارم موفق باشند.البته باید بگویم در گذشته مربی را بر اساس کارنامه اش انتخاب می کردند.یعنی می دیدند مربی در تیم های پایه ، دسته 3 و دسته 2مربیگری کرده و بالا آمده اما الان بیشتر اسم ها را نگاه می کنند.

حالا از بین این اسم ها شما کدام را می پسندید؟

ببینید من می گویم این تیم احتیاج به مدیر فنی داد.البته مدیر فنی می تواند روی نیمکت بنشیند یا نه.برای انتخاب سرمربی باید فکر بازی داشته باشید و مدیر فنی سرمربی را انتخاب کند.به نظر من مثلا علی پروین می تواند مدیر فنی باشد و مثلا تارتار، علی کریمی یا یحیی سرمربی باشند. مدیر فنی باید چهره ای باشد که سرمربی و بازیکنان از او حساب ببرند .یعنی باید ابهت مدیر فنی را درک کنند.

انتهای پیام

 

نظرات کاربران

شما هم می توانید در مورد این خبر نظر بدهید

افزودن نظر جدید