به گزارش سایت شرکت پیشکسوتان کهن پرسپولیس، تیم ملی ایران در آخرین لحظات بازی با عراق برای دومین بار دروازه خود را باز شده دید تا در مقابل حریف دیرینه خود در قاره کهن مغلوب شود.
مارک ویلموتس سرمربی بلژیکی تیم ملی در این بازی از زوج مرتضی پورعلی‌گنجی و محمدحسین کنعانی‌زادگان در قلب خط دفاعی بهره برده بود و رامین رضاییان و میلاد محمدی دو مدافع کناری یوزها در این بازی بودند. در میان مدافعین تیم ملی، رضاییان، محمدی و کنعانی‌زادگان هر کدام دو نبرد هوایی ناموفق در این بازی داشتند و پورعلی‌گنجی به عنوان مدافع سرزن تنها دو نبرد موفق هوایی به ثبت رساند. این در حالی بود که عراق روی ارسال‌ها حساب ویژه‌ای باز کرده بود و در نهایت نیز از روش متداول تیم‌های آسیایی در گلزنی بهره برد و به گل رسید.
در این بازی تیم ملی در مجموع 11 نبرد هوایی موفق داشت و عراق 22 بار؛ آماری که نشان می‌دهد نیروی هوایی تیم ملی ضعف شدیدی دارد. روندی که در بازی با بحرین نیز تا حدود زیادی مشاهده شده بود. با وجود چنین آماری روی توپ‌های بلند، همچنان شاهد آن هستیم که شجاع خلیل‌زاده مدافع پرسپولیس به تیم ملی دعوت نمی‌شود. مدافعی که در سال‌‎های اخیر با پرسپولیس موفقیت‌های بسیاری کسب کرده و روی ارسال‌ها جز بهترین‌های ایران محسوب می‌شود.
تداوم غیبت شجاع خلیل‌زاده در تیم ملی پس از این چه توجیهی دارد؟ مدافعی که در بازی مقابل مهاجمان تیم‌هایی چون الهلال و الدحیل، که علا عباس و مهند علی نیمی از توانایی‌های آنها را ندارند، سربلند بوده جایی در تیم ملی ندارد. ادامه این روند شائبه‌ها در رابطه با لیست تیم ملی را افزایش خواهد داد و باید دید آیا سرمربی بلژیکی تیم ملی در نهایت این مدافع 30 ساله را در لیست خود قرار خواهد داد و یا شجاع همچنان «مورد غضب» خواهد بود.

 

نظرات کاربران

شما هم می توانید در مورد این خبر نظر بدهید

افزودن نظر جدید