به گزارش سایت پیشکسوتان کهن پرسپولیس، با گذشت ۱۰ هفته از لیگ نوزدهم هنوز هم سایه اسم برانکو و البته موفقیت های غیرقابل انکارش بر سر کالدرون حس می شود. به همین بهانه نگاهی داشته ایم به تمام ۱۰ هفته های ابتدایی پرسپولیس با برانکو در ۳ فصل گذشته که برای سرخ ها همراه با قهرمانی بود. به علاوه نگاهای به آمار ایوانکوویچ در ۱۰ بازی ابتدایی که روی نیمکت سرخپوشان نشسته نیز خالی از لطف نیست؛ با یک حساب سرانگشتی می توان فهمید که برای پرسپولیسی ها خیلی زود است که از تیم و سرمربی شان ناامید شوند و در مقطع فعلی به نظر بهترین کار، صبر و فرصت دادن به کالدرونی است که سعی دارد تفکراتش را در پرسپولیس پیاده کند.

 

لیگ پانزدهم

در فصلی که برانکو و شاگردانش به دلیل تفاضل گل کمتر از استقلال خوزستان، قهرمانی را از دست دادند؛ پرسپولیس در ۱۰ هفته ابتدایی لیگ برتر ۴ برد، ۴ باخت، ۲ تساوی، ۱۴ امتیاز، ۱۵ گل زده و ۱۴ گل خورده را در کارنامه داشت.

 

لیگ شانزدهم

این فصل برای پرسپولیس با قهرمانی به اتمام رسید و سرخ پوشان در ۱۰ دیدار ابتدایی شان ۶ برد، ۴ تساوی، ۲۲ امتیاز، ۱۲ گل زده و ۳ گل خورده به نام خود ثبت کردند.

 

لیگ هفدهم

شاگردان برانکو برای دومین فصل متوالی به قهرمانی زودتر از موعد دست یافتند؛ پرسپولیسی ها در ۱۰ بازی آغازین لیگ هفدهم ۷ برد، ۲ تساوی، یک باخت، ۲۳ امتیاز، ۱۹ گل زده و ۶ گل خورده را در کارنامه داشتند.

 

لیگ هجدهم

فصل برای برانکو و پرسپولیسی ها به رویایی ترین شکل ممکن و با قهرمانی در لیگ و جام حذفی به پایان رسید. در همین فصل، سرخ ها در ۱۰ بازی ابتدایی لیگ ۵ برد، ۵ تساوی، ۲۰ امتیاز، ۱۱ گل زده و ۴ گل خورده را به نام خود ثبت کردند.

 

لیگ نوزدهم

با رفتن برانکو ایوانکوویچ و حضور گابریل کالدرون روی نیمکت پرسپولیس، کاملا طبیعی به نظر می رسد که شاهد تغییر تفکر و تاکتیک در پرسپولیس باشیم. حالا و با گذشت ۱۰ هفته از فصل جاری شاگردان مرد آرژانتینی با ۶ برد، ۳ باخت، یک تساوی، ۱۹ امتیاز، ۱۱ گل زده و ۵ گل خورده در رده سوم جدول قرار دارد.

 

۱۰ بازی اول برانکو(اواخر لیگ ۱۴ و اوایل لیگ ۱۵)

برانکو ایوانکوویچ از هفته بیست و پنجم لیگ چهاردهم هدایت پرسپولیس را برعهده گرفت؛ ۵ باخت، ۳ تساوی، ۲ برد، ۹ امتیاز، ۱۳ گل زده و ۱۷ گل خورده در ۱۰ بازی ابتدایی حضور او روی نیمکت سرخ ها در لیگ برتر دیده می شود.

 

جمع بندی

در مجموع به نظر می رسد پرسپولیس کالدرون در ۱۰ بازی ابتدایی فصل جاری عملکردی نزدیک به پرسپولیس برانکو در مدت زمان مشابه فصل گذشته داشته است. هرچند شاید اگر علیپور پنالتی دقیقه ۹۰ مقابل ماشین سازی را گل می کرد حالا شرایط سرخ ها به مراتب بهتر بود اما در شرایط فعلی نیز پرسپولیس شرایط بدی ندارد؛ به نظر برای نا امید شدن از کالدرون و قهرمانی پرسپولیس بسیار زود است هرچند که سرمربی آرژانتینی و شاگردانش دیگر فرصتی برای از دست دادن ندارند و در دیدارهای آتی باید حداکثر تلاش شان را به کار بگیرند تا دیگر امتیازی از دست ندهند چرا که در فصل جاری تیم های قدرتمندی مثل سپاهان، شهرخودرو، استقلال، فولاد، صنعت نفت و تراکتور همگی مدعی به نظر می رسند.

نظرات کاربران

شما هم می توانید در مورد این خبر نظر بدهید

افزودن نظر جدید